Класная гадзіна "Усе прафесіі важны, усе прафесіі патрэбны"
Мэта: расшыраць паняцце аб працы як пастаянным клопаце аб людзях, аб сабе; паказаць значэнне чалавека як працаўніка, умельца, майстра сваёй справы; пазнаёміць з прадстаўніками розных прафесій і рэзультатамі іх працы.
Форма правядзення: прэс-канферэнцыя
Падрыхтоўчая работа: запрашаюцца бацькі, выпускаецца газета “Усе прафесіі патрэбны”, рыхтуюцца пытанні “журналістамі, картачкі з назвамі выданняў: “Раніца”, “Адзін дома”, “Вясёлка”, “Лесавічок” і інш.; выстава малюнкаў “Мае бацькі на рабоце”і вырабаў, якія зроблены сваімі рукамі, патрэбнае для конкурсаў.
Ход гадзіны
I Аб’яўленне тэмы гадзіны
Нават маленькія дзеці ведаюць, што трэба працаваць. Працуем, за рэзультаты працы атрымліваем зарплату, а яшчэ атрымліваем задавальненне, радасць. Прафесій вельмі многа. Хутка вам прыдзецца выбіраць сваю прафесію. Для таго, каб выбраць яе правільна, трэба ведаць, якія якасці і веды спатрэбяцца для пэўнай прафесіі. Аб некаторых прафесіях мы сёння даведаемся на нашай прэс-канферэнцыі.
II Уступная гутарка
- Што такое прэс-канферэнцыя?
Прэс – азначае, што ў мерапрыемстве будуць удзельнічаць прадстаўнікі прэсы – журналісты; канферэнцыя – сход спецыялістаў па якіх-небудзь пытаннях.
На нашай сустрэчы ў якасці журналістаў будзеце выступаць вы, а расказваць пра свае прафесіі будуць прадстаўнікі розных прафесій.
III Пытаемся – адказвайце
Перад дзецьмі выступаюць бацькі – людзі розных прафесій.
Дзеци задаюць пытанні. Прыкладныя пытанні:
- Дзе вы вучыліся? Што вывучалі?
- Колькі гадоў вы працуеце?
- Ці падабаецца вам ваша прафесія?
- А аб чым вы марылі ў дзяцінстве?
- Чаму вы выбралі іменна гэтую прафесію?
- Раскажыце цікавы выпадак звязаны з вашай працай.
- Чым вы займаецеся ў вольны час?
- Якія цяжкасці сустракаюцца ў вашай рабоце?
- Ці многа трэба вучыцца, каб добра працаваць?
IV Выстава малюнкаў, вырабаў, зробленых сваімі рукамі
Дзеці расказваюць пра працу сваіх родных, пра свае вырабы.
- Дзе працуе твая мама? Тата?
- Ці цяжка працаваць на такой рабоце?
- З чаго зроблены гэты выраб?
Вынік. Мы пагаварылі аб многіх прафесіях і зразумелі, што трэба любіць сваю справу, многа ведаць аб ёй, трэба мець умелыя рукі і, канешне, быць працалюбівым. Ваша праца – вучоба, па-гэтаму пастарайцеся набыць як мага больш ведаў, каб выбраць добрую прафесію і працуючы атрымліваць задавальненне.
V Запрашаем у гульню “Адгадай прафесію”
1. Пералічваюцца інструменты, дзеці называюць прафесію.
- Тэрмометр, шпрыц, стэтаскоп ….
- Гаечны ключ, адвёртка ….
- Указка, падручнік, ручка ….
- Ложка, нож, чарпак …
- Вагі, калькулятар, гіры …
- Пэндзлі, фарбы, палітра, папера, альбом …
- Ануча, вядро, швабра …
- Гульня “Загадай прафесію”
Мікрагрупы дагаворваюцца паміж сабою і загадваюць прафесію. Затым з дапамогай пантанімы паказваюць, што робіць прадстаўнік гэтай прафесіі. Усе астатнія вучні адгадваюць, якая прафесія загадана.
- Варыянт гульні. Вядучы загадвае прафесію, а ўсе астатнія задаюць яму пытанні, на якія можна адказаць толькі “Так” ці “Не”.
- Працуе на заводзе?
- Не.
- Шые адзенне?
- Не.
- Машыны? І так далей.
VI Працоўная эстафета
- Спаборнічаюць медсёстры. (Забінтоўваюць палец.)
- Конкурс цырульнікаў. (Робім прычоску або пляцём косы)
- Конкурс павароў. (Гатовім салат ці бутэрброд)
VII Падвядзенне выніка
- Які ж мы вывад зробім для сябе? (Усе прафесіі патрэбныя. Трэба рыхтаваць сябе да будучага.)
Дзеці дзякуюць гасцям і ўручаюць ім сувеніры. Зробленыя сваімі рукамі.
Падрыхтавала Богдан Г. М,
Таркачоўскі дз/с - СШ